5 Joies Homeopàtiques

5 Joies Homeopàtiques

homeopatia

tub homeopatia dra. nataliaflores

Si em coneixes o has llegit el meu web sabràs que practico el que s'anomena Homeopatia Unicista. Això vol dir, que busco per a cada pacient de forma individualitzada un remei homeopàtic concret que englobi la seva totalitat simptomàtica i l'ajudi a restablir l'equilibri intern i l'estat de salut de forma integral i holística.

Tot i així, després d'anys d'experiència i d'estudi amb diferents col·lectius de pacients, he arribat a la conclusió

de que el millor segueix sent buscar i utilitzar aquest remei de fons o individual de cadascú, però a vegades pot ser molt útil utilitzar remeis simptomàtics. Els remeis simptomàtics en Homeopatia poden no arribar a l'arrel del problema, però si estan ben prescrits funcionen molt bé per alleugerir símptomes concrets de forma suau però molt efectiva sense els possibles efectes adversos o tòxics que tenen alguns medicaments al·lopàtics o convencionals. Dit això, en aquest article et vull explicar les característiques i propietats terapèutiques de 5 medicaments homeopàtics molt efectius per a la majoria de pacients.

ARNICA MONTANA

Planta aromàtica perenne que creix en prats alpins i en boscos pirinencs (especialment a Suïssa i Alemanya). Per preparar el remei homeopàtic s'utilitza tota la planta en flor inclosa l'arrel. L'Arnica és un potent antiinflamatori natural i reconstituent tissular. S'utilitza de forma molt efectiva pel dolor i cicatrització post-traumàtica (cops, contusions, esquinços, ferides etc...), dolor artrític, contractures musculars i també en el postoperatori general i post part on ajuda a desinflamar, reconstruir teixits, cicatritzar i reabsorbir hematomes. En general jo recomano la potencia 30CH pautada diferent en cada cas en funció del diagnòstic.

NUX VOMICA

Arbre de la nou vòmica originari del sud-est asiàtic, creix en terrenys sorrencs dels boscos de l'Índia, Birmània, Tailàndia, Xina i Austràlia. El remei homeopàtic es prepara amb les llavors de l'arbre madures i assecades. Tot i ser un fantàstic remei de fons o constitucional, la Nux Vomica actua molt bé de forma simptomàtica en tota l'esfera digestiva. Alleugera eficaçment la pesadesa gàstrica, la cremor digestiva, nàusees i vòmits per indigestió, migranyes per sobrecàrrega hepàtica o mals de cap de ressaca post ingesta excessiva d'alcohol, cafès o estimulants. També té efecte en alguns casos d'insomni amb irritabilitat o hiperexcitabilitat mental. També acostumo a utilitzar sempre la potencia 30CH.

GELSEMIUM SEMPERVIRENS

Planta originària del sud dels Estats Units i d'Amèrica Central, actualment es cultiva a tot el món. Per preparar el gelsemium s'utilitza l'escorça fresca de l'arrel de la planta. Molt útil en pacients que presenten símptomes d'anticipació com nervis, insomni, alteracions digestives etc... previs a un esdeveniment concret. Exemples freqüents serien nervis, nàusees o malestar abans d'un examen, d'unes oposicions, d'una excursió, de parlar en públic, abans de sortir a l'escenari etc... També és un molt bon remei per alguns tipus de grip que cursen amb debilitat, febre, calfreds, dolors musculars etc... i per cert ara que està tan de moda córrer funciona molt bé per les agulletes post cursa, marató, trekking etc .... En el cas del gelsemium generalment utilitzo la potència 15CH.

IGNATIA AMARA

Gran arbre originari de l'Índia Oriental, Xina i Filipines. Les llavors utilitzades per a la preparació del remei homeopàtic es troben a l'interior de la polpa del fruit amarg que produeix l'arbre. Es tracta també d'un gran remei de fons o constitucional (per tant prescrit per un professional després d'una primera visita homeopàtica), però pot ser de gran ajuda per molts pacients en moments concrets de pèrdua i tristesa amb dificultat per plorar i exterioritzar els sentiments (ruptura d'una relació o vincle emocional, pèrdua d'un familiar, amic etc..). També pot alleugerir l'insomni, el mal de cap i la sensació de nus al coll produïts per aquest cúmul de sentiments no exterioritzats. Jo acostumo a prescriure la potencia 30CH.

ACONITUM NAPELLUS

Planta originària de regions muntanyoses humides i ombrívoles d'Europa i Àsia Central. També es cultiva com a planta de jardí. S'utilitza la planta sencera en floració amb arrel inclosa per a la preparació del remei homeopàtic. L'Aconitum s'utilitza de forma molt eficaç per infeccions respiratòries agudes d'inici sobtat sobretot després de l'exposició a vent fred i sec i/o aire acondicionat. És el típic mal de coll sobtat o quadre catarral que comença just després d'agafar fred i pot cursar amb febre i tos. Si comences a prendre Aconitum just a l'inici d'aquests símptomes el quadre remet en molt poques hores ràpidament. Aquest remei també es pot utilitzar per temor i ansietat sobtades després d'un ensurt, accident o visualització d'alguna acció violenta. També s'utilitza amb èxit amb alguns pacients amb temor a volar. L'Aconitum per aquestes situacions agudes funciona molt bé a la potencia 15CH.

Ara ja coneixes una miqueta més l'apassionant món de la Homeopatia. Si has trobat interessant l'article comparteix-lo amb els teus amics!!!

SALUT!!!

Xarxes socials